Saturday, September 25, 2010

kenapa kita selalu stress..??

stress,tension atau lebih dikenali jg sbg tekanan..
xksah lah tekanan apa pown,tekanan emosi ka tekanan jiwa ka r tekanan emosi ka
smuanya lebih kurang ja...
erm,bumi kita bulat mksodnya byk perkara y kite kna lalui
sma da pkara 2 baik atau pown buruk..
mow xmow kita kna tempuhi....
kalo nk lurus ja bkn nikmat khidupan nmanya..
aku pown salo jg stress,biasa la ppuan..
tp bg aku xda istilah stress dlm hidup aku..
aku stress sat2 jaa,time 2 ja pas2 oke..abes smua kna mrh kdg2 2
ya laa,bnda ni mmg xleh nk elak kn..
kita kna la bijak nk motivasikn diri sndiri..
kalo bnda kcik pown xleh handle,mcm mna nk handle bnda2 y 
lbeh besar pd msa akan dtng....
2 laa gna nya tanggungjwb,bg aku tnggungjwb dh ajar aku menjd jd manusia sket
kita kna blajar pgg tnggungjwb bru kita tow,dat y kdg2 2 kita sng sgt nk stress,moody
sbb xpnah rsa da tnggungjwb..
xksah la kalo nk moody tp jg batasnya..
jg prasaan org laen,aku ckp ni dr pa y aku pnah rsa..
bkn sorg tp 2,3 org dr mmbe2 sndiri...
y xleh blah nya cket pown xda rsa bsalah kt mmbe2...
at lis bila dh kita terlps kn kmarahan kt org laen
cuba laa kluarkn perktaan '' maaf '' 2...
xkna duet pown wee....
mcm mna la nnti nk pgg tngungjwb terhadap family,bila dh ada anak
dan keluarga besar..cuba pk..??
terutamanya pd lelaki,kamu spatotnya lbeh bijak menangani mslh kamu...
sbb 2 peratus org sakit mental bg lelaki amat tinggi,
belajarlah menghargai diri sndiri dan org laen.....
jgn di sbbkn bnda y kcik kamu dh sakitkn ati beberapa org..
stiap kta2 y kluar dr mulut 2 kdg2 kita xsedar y org laen xleh lupa n trima
smpai bila2,jgn mnyesal kalo 1 hr nnti terjd something~


4 comments:

  1. amboi2.. mentang2 la baru dpt praktikal kt spital bahagia, sedap ang ja kata peratus lelaki sakit mental tinggi.. haha..

    ReplyDelete
  2. i said d truth...btol x tipu..hahah...laki xpndai nk kawal kmarahan..hahah ;p

    ReplyDelete